Fredagkväll

Idag har det varit ledig fredag. Gick upp vid halv tio. Sätter mig och läser tidningen. Då ringer telefonen. Jenny undrar om jag vill ta med hundarna och gå en runda de har hittat vid sitt nya hus. Det passade mig bra att dom skulle få en riktig promenad idag. Imorgon är jag ju iStockholm på hundutställningen Stora Stockholm. Ska inte ställa någon hund , men kanske, kanske nästa år. Beror på hur Tjorvens päls utvecklas. Jag tillhör ju inte dom som rullar håret på papiljotter och inte låter hunden springa i skogen. Jag är noga med vården av pälsen då jag tycker det är så himmla vackert med en välkammad pälshund. Men dom ska leva som vilken hund som helst. Jag plockar hellre ris , pinnar och skräp ur pälsen efter en rolig promenad i skogen, med olika aktiviteter. Snön har vräkt ner. Men vi har en trygg chafför. Vi åker klockan fem imorgonbitti. vi ska ju hinna med hotellfrukost innan mässan börjar.Har ett barnbarn med pappa och sambo som ska ställa sin jakthund imorgon. Hoppas jag ser dom. det är tydligen en väldigt lovande hund. Nej nu är det dags att ta bort gammalt nagellack, måla nytt och välja kläder så jag är klar när skjutsen kommer imorgonbitti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0