Julaftonsmorgon

Idag är det julafton. Så God Jul alla ni som läser min blogg. Vaknade och tittade ut. DET SNÖADE. Vad underbart. Blir en vit jul trots allt. Vi ska fira jul hos yngsta dottern med familj. Där samlas alla barn , barnbarn och deras familjer. Allt står packat. Paket. mat och en nyinköpt julskiva. Vi dansar ju alltid runt granen. Jättekul.Lyssnar just nu på den. Sen ska hundarna kammas och få julrosetter i håret.Ett missöde hade vi i går kväll. Vi tittade på Bingolotto då passade Smulan på att äta upp en omelett i köket. Jag skratta men husse tror nu att han får gå hungrig idag. Hi,hi.(han hade två omeletter till). Ikväll bär det iväg till torpet. Vi hann dit igårkväll och pynta lite. Tände stjärnor och ljusstakar i fönstren. Det lyser så fint när vi kommer dit ikväll. Ser fram emot en trevlig dag med nära och kära. Det är ju barnens helg sägs det, men jag är nog lite barnslig jag gillar den mycke också. Nu blir det ju extra stämning med snön. Midvinterns köld är hård Stärnorna gnistrar och glimmar Månen vandrar sin tysta ban Snön lyser vit på fur och gran Snön lyser vit på taken Endast tomten är vaken. Världens bästa juldikt tycker jag. Ett tips. Läs hela Viktor Rydbergs Tomten. Den är så vacker. En riktigt God Jul Önskar jag er alla.

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Hoppas nu Roland är mätt och belåten, trots en mindre omelett haha.Imorron kommer Perssons på besök, hoppas på kaffebröd om inte Smulan kanske smakat......

2008-12-25 @ 22:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0