Hundpysslardag

Idag är det mycket pyssel med hundarna. Tjorven ska fixas till inför utställningen imorgon. Smulan ska borstas och klippa klor. Smulan tycker inte det är kul med utställningar . så hon slipper. Nu sprack min planering. Det ringde var barnbarnet Mikaela. Hon har haft kusinen Tilda där och sovit över. Nu hade de tränat in ett dansprogram och lite pianospel och vill att morfar och jag ska komma och titta. Får höra vad morfar säger. Han står just nu i duschen. Men det är klart man vill se dom. Då får hundarna i så fall följa med och leka med deras hundar istället för den promenad jag planerat före Tjorvens  dusch. Idag ska hon få hårinpackning. Har hittat ett jättebra märke på det. Håret blir så fint. Sen är det vanlig schamponering och hårbalsam . Sen ska det fönas och kammas, sätta upp toffsen så det blir snyggt. Se till att benan på ryggen blir spikrak. Tur att hon tycker det är så skönt. Hon brukar somna hon t.o.m snarkar. Sen är det packningen till imorgon. Det är ju en del som ska med. Roland får ta hand om Smulan så slipper hon sitta och vänta hela dagen. Det är ju lättare för mig med bara Tjorven när jag är själv. Skulle haft en kompis med men det vart ändrade planer. Lite eller ganska mycket matsäck ska vi ha. Det är ju så mysigt att sitta och fika och titta på alla hundar och prata med hundfolk. Ser verkligen fram mot morgondagen . Spelar ingen roll hur det går, nej nu ljuger jag. Det är klart att man hoppas det går bra. Men jag tycker iallafall att jag har en jättesnygg hund. Var på trixkurs på hundägarskolan  torsdag. Så nu ska vi fortsätta träna här hemma. Det är så kul med nya ideer. Onsdagskvällen tillbringade jag med Monika och Fia från hundägarskolan på stadsskogsskolan i Lindesberg. Det var föreläsning om vargar och hundar med Lars Fält  och Tobias ? från Grimsö. Var intressant att höra . Man förstår vargen på ett annat vis nu. Ja sen går vi ju riktigt i väntans tider. Nyaste barnbarnet ska ju snart göra entre. LYCKA TILL !

Kommentarer
Postat av: inga-lill

lycka till i morgon, håller tummen för dej o tjorven

2009-02-07 @ 16:50:11
Postat av: Yvonne

Mina planer var att åka och titta på er.Men planerna blev ändrade. Örjan muttrar om att handbromsen på bilen fortfarande ligger på. ( Han säger att han fixade det i torsdags) ja, ja jag kan inte så mkt om detta. Inser bara att jag inte ska ta bilen till Ö-bro.Nellie har precis fått massage, har nu upptäckt att hon har spänningar i bakpartiet. Är glad att jag gick massageutbildningen den har hjäplt mig mkt nu.Men som du vet så ger jag inte upp i första taget när det gäller mina kära djur. Hon har nu fått bättre matlust, det tolkar jag som ett positivt tecken+ att hon är gladare när vi är ute och går.På tisdag ska hon åter till Annalysen för rehab.Lycka nu till på utställningen. Om nu inte Tjorven vinner så vet ju både du och jag att hon är vackrast.

2009-02-08 @ 10:59:54
Postat av: Gunilla

Hej! Vill gratta till den nya lilla släktingen, så härligt. Vill oxå säga Tack för de du skrev till Helena,hon behöver all peppning som finns nu.Kram från Gunilla

2009-02-09 @ 15:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0