Hösthelg

Nu är det redan söndag. Lördagen gick så fort. Sov lite längre än vanligt. Duscha. Gick till gåvan för att se vad de hade den här veckan. Mötte upp Jenny med familj. Hittade inte så mycket den här gången. Gardiner till syrummet blev det . Kostade 30 kronor, men i lördags var det halva priset på gardiner. 15 kronor blev det för två längder med omtag. Otroligt men kul att handla till såna priser. Jenny och jag tog en promenad ner till Gisela för att titta på varorna hon fått hem . Hon ska börja med homeparty med barnkläder, leksaker o.dyl. Det var riktigt fina saker. Kom hem och gjorde mig i ordning , vi var bortbjudna på smörgåstårta till klockan fyra . Blev en trevlig kväll med goda vänner. Idag söndag ska vi vara klockan 10 i missionskyrkan . Mikaela och Tilda går på scouterna där. Så idag är vi ditbjudna. Sen blir det nog en lugn eftermiddag. Roland flyttar upp till torpet med sina kamrater. Älgjakten börjar ju imorgon. R säger att det kanske är sista året för honom. Börjar tröttna. Men jag trot nog han står på pass även nästa år. Hundarna och jag tar nog en långpromenad i eftermiddag, om det inte blir regn. Det ser lite lurt ut. Ska väll även fortsätta med Feng shuin av mitt kombinerade sy och sovrum. Nu får R snarka hur mycket han vill utan att det stör mig. Känner mig mycket mer utsövd med eget sovrum. Kan inte förstå att veckorna går så fort. Dagarna arbetar man . Förra vecka var det tre kvällar på Hundägarskolan Men det är ju så kul. Var med och höll två kurskvällar plus Smulans bollvallningskurs. Tänk vad hon har lärt sig. Får väll köpa fler får (boll) åt henne snart. Hon har blivit så glad av kursen. Det här var nog något hon behövde, vallhund som hon är. Det här är en kurs som jag tror kommer bli mycket populär, även om den kräver en hel del även av föraren. Men ju mer hunden lär sig ju roligare blir det . Och vi som gått har skrattat och hjälpt varandra med lösningar och ideer när vi kört fast. Så nu gäller det att fortsätta träna även fast kursen tog slut i onsdags.                   Försök nu att ta er ut , även om vädret är grått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0