Lovdagar

Har lite höstlov. Varit ledig Fredag. måndag och tisdag. Det har varit riktigt skönt. Igår missade jag att det var vintertid. Ringde min moster klockan 7.15 istället för en timma senare och frågade om vi skulle ta en hundpromenad. Hon hängde på direkt så klockan åtta var vi iväg till skogen med kaffetermos och fikabröd. Vi hade en så skön förmiddag i skogen . Dimmigt och regnigt var det , men vad gör det. Vi har hittat en så fin grillplats att sitta vid. Hundarna bryr sig inte ett dugg om dåligt väder. Eftermiddan var jag med Jenny och barn till Lek och Buslandet. Jag har aldrig varit där förut. Det var mycket folk men roligt hade dom. Jag blev lite förvånad att se Kellie klara att klättra så bra. Hon hängde ju med sina stora syrror. Dom fick mig att klättra runt och åka rutchbana ner. Skönast var nog att sitta med Kellie i bollhavet. När vi kom ut var lapplisan där . Vi stod rätt som tur var men många fick parkeringsböter. Då blir det ett väldigt dyrt besök. Är lite sugen på att åka till Marieberg idag. Roland kom nyss hem får se vad han tycker om det. Tänkte köpa klövjeväska till Smulan. Men då behöver hon nog vara med och prova. Hörde att det finns så små väskor att de passar Tjorven och Madicken. De ska nog också få väskor så småningom. Hundar tycker ju att det  kul att jobba. De kan ju i allafall bära lite hundgodis. Idag är det en väldigt vacker höstdag. Så nu är det snart dags att gå ut och njuta av det.                       Ta er ut ni som kan !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0