Höst

Nu är hösten här . Det har varit ett fullspäckat schema som vanligt. Jobbet har flytit på bra. Vi har börjat med ordleken. Testade igår hur mycket de kom ihåg av Vokalerna och konsonanterna efter sommaren. De hade inte glömt nått. Började med veckans dagar  och ramsor. De var jätteduktiga. Förra veckan var tuff då lilla Kellie blev jättesjuk. Hon fick tillbringa nästan en vecka på USÖ. Riktigt oroligt var det. Att se henne som i vanliga fall har så mycket spring i benen ligga alldeles matt med dropp i en sjukhussäng var inte lätt. Nu är hon hemma igen . Lite trött och matt men börjar bli sitt glada , pigga jag igen. SKÖNT. Smulan och jag går på Treatballkurs. Hon ska lära sig att valla bollar i mål. Blir hon riktigt bra ska hon kunna valla åtta bollar imål. Vi får se. Nu tränar vi med en. Det är mycket dirrigering. Vi håller nu på med att lära hundarna höger och vänster också. Tror det är en bra aktivitet för en vallhund. Vi har ju tyvärr inga får åt henne att valla. På lördag ska vi på min systers 60 årskalas. Man har svårt att förstå att tiden går så fort. Är snart där själv. Nej förresten hon är ju faktiskt fyra år äldre än mig haha.       Ta vara på de vackra höstdagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0