Fredagssnö

idag är det min lediga fredag. passar då på att skriva ett inlägg i min blogg. Jag har fått klagomål att jag skriver så sällan. Men det är tiden som inte vill räcka till. Och datorn har inte prio ett hos mig. Men jag kan konstatera att jag fått en vinter som jag gillar. Men det räcker med snö nu. Har skottat två gånger efter staketet då lilla madicken kom på att det gick att hoppa över när snön nådde högt upp på staketet.  Attspringa över till grannarnas hund är ju jättekul, tycker hon. Tidigare var det hos ett par andra grannar som kaninen var väldigtintressant. Just nu snöar det ordentligt. Imorgon blir det en resa till Stockholm och syfestivalen.Hoppas inte snön vräker ner då. Gisela och min moster Hillevi ska resa med.  Lite stick och virkgarn hoppas vi hitta och även lite tyg. För att återgå till vintern vilken fantastisk vinter vi haft. Tänker på alla barn som nu äntligen fått njuta av snön. De har kunnar få åka skidor. spark . pulka och allt som hör vintern till. Och vad enkelt det varit med hundarna. Alla mina har ju riklig och lång päls. Men snön har hållit bra tempertur inte fastnat som stora bollar. Ingen smuts i pälsen. Efter hösten som var så blöt och kladdig har jag inte behövt duscha dom mer än vanlig skötsel som ska göras oavsett väder. Jenny och jag ska i mars åka till stockholm med hundägarskolan på en föreläsning om hundar och vargar. Det ska handla om nya rön att de inte är så basläktade som vi tror. det ska bli intressant. På hundägarskolan har vi även planer på att åka till Kolmården och besöka varghägnet. Hoppas det blir av. Mycket intressant. Tänk att sitta där i hägnet och känna en kall vargnos i nacken. vad spännande. Nu hoppas jag att ni tar tillvara på dessa snörika dagar både tillsammans med tvåbenta och fyrbenta barn. Vem vet när vi får uppleva en sån vinter igen.


Kommentarer
Postat av: Ann-Christine

Va har du gjort mer, de var jätte längesen vi sågs,

kanske på gåvan på Lördag?????

2010-03-09 @ 09:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0