Midvinter

Jättelängesen jag skrev. Hösten har nu blivit vinter. Och vilken vinter vi har. Lagom med snö, men lite för kallt. 15 _25 grader. Julen har passerat i rasande fart. Bodde i torpet i två veckor. Vi var insnöade två gånger. Trots att vi haft elvärme på och eldat i bergslagskamin och vedspis har det ibland varit lite kyligt. Det var så mycket snö att Roland fick ploga en slinga iskogen , så hundarna och jag kunde gå. Shih tzuna har ju så korta ben. Bandvagnsåkning har det varit två gånger för barnbarnen med morbror Håkan. Vet inte vem som har roligast han eller barnen. En mycket rolig grej att göra tillsammans allihop. Efter åkningen är det korvgrillning i grillkåtan. Mysigt. Har nu börjat jobba . Började i torsdags med inskolning av en ettårig flicka. Verkar gå jättebra. På måndag börjar jag med ytterligare en ettåring. Sen är det fullt i gänget. Jag ska bada Madicken ikväll , så det är snart dagNGjus att börja. Jag vill ju hinna se Lets Dans på tv. Det tycker jag är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0